vrijdag 16 mei 2008

Restaurants

Aangezien we op vakantie zijn, eten we al ons eten natuurlijk in restaurants. We zijn in India, dus die dingen worden bemand door een stuk of tien indiers. Hoewel er, voornamelijk in de wat toeristische gelegenheden, niks te doen is, want het is, wegens de hitte, het seizoen niet echt. Volgens mij zitten dus voornamelijk uit hun neus te eten.

Vegaterisch eten is geen probleem. Als je er vlees bij wil, kan dat vaak wel, maar het is bijna altijd kip, of soms geit. Geit vond ik niet zo lekker, was een beetje vet en zo. Echt duur is het meestal niet, maar het ligt er nogal aan wat je besteld, of het inderdaad het geld ook waard is. Als de curries me even de neus uit kwamen heb ik wel es een pizza of zo besteld. Zoiets kost dan ook een eurootje of 2, 3. Niet veel, maar veel meer is het ook niet waard. Diepvriespizza's in Nederland zijn nog beter, en die kosten maar ietsje meer. Sander neemt meestal loempia's. Heb ik ook een keer gedaan, maar die was toen toevallig echt verschrikkelijk.

Je kunt ook chinees nemen, nasi en zo. Daar is meestal niet veel op aan te merken. Wij en de restaurateurs begrijpen elkaar geloof ik niet altijd helemaal. Wij bestellen heel naief gewoon een hoofdgerecht per persoon. Dat zetten ze dan bijv. allebei bij 1 persoon neer. Iets voor te zeggen, want alleen een bak nasi leegeten is een beetje saai. Het zal misschien wel de bedoeling zijn dat je alles samen opeet of zo.

Geen opmerkingen: